Fórum / Egyéb / Iskola vagy olthatatlan tudásvágy?

Iskola vagy olthatatlan tudásvágy?

Létrehozta: Galuska Gábor3 hozzászólás

Szalay Krisztián

Kifelejtettem még valamit az előző posztomból. Én személy szerint úgy választanék munkatársat, hogy magát az embert nézném, nem azt, amije van, vagy, hogy korábban mi alapján döntött. Bárkit ki lehet képezni, bárkit meg lehet tanítani a szakmára, aki tényleg akarja is csinálni. Számomra nem fontos, hogy ki mit tud. Engem az érdekel, hogy mit akar, mi a célja, mi a szándéka.

2014-04-24 10:58:26 • Szalay Krisztián

Szalay Krisztián

Szia Gábor!

Nagyon örülök a kérdésnek, mert szerintem is egy fontos tényező annál, aki ezt a szakmát választja megélhetésként. Teljesen egyetértek abban, hogy aki szereti azt, amit csinál, az sokkal sikeresebb, sokkal könnyebben válik érthetővé az, amit tanulmányoz vagy gyakorol. Ezt tapasztalom azoknál is, akik hozzám jönnek képzésre. Akinek tényleg szándékában áll megtanulni a szakmát, az könnyen megkapja a szükséges tudást.

Kettős a dolog. Egyrészt a gyakorlás maga sokkal többet ér mint bármilyen elmélet. Azonban elmélet nélkül ez elég hosszadalmas, sok benne a véletlenszerűség. Tehát az ideális az, amikor tanulsz valamit, gyakorlod, és kísérletezel. Sikeres leszel, ha mersz újítani, kísérletezni. Mindezt persze úgy, hogy tisztában vagy a fotográfia alapjaival.

Az iskolai papír arra kell, hogy kielégítsd a bürokrata hatóságok vágyait. Ez a papír célja. A szaktudást, a kompetenciát, és az ezekre való törekvést magadban kell keresned. Nem érdemes vagylagosan dönteni. Tanulj, gyakorolj, képezd magad, gyere előadásra! ;) Ha szükséged van a papírra, akkor irány az iskola.

Persze, hogy ott spórolunk ahol tudunk, viszont én mindenképpen a képzést tartom fontosabbnak mint a technikát. Hiába van high-end cucc a kezedben, ha nem tudod, mit kezdj vele. Egy szakavatott ember még egy szerényebb cuccal és képes boldogulni. Ugye milyen tré látvány az, amikor egy szánalmas figura pöffeszkedik egy méregdrága járgányban? Na, ugyanezt el lehet követni (és sokan el is követik) a fotográfia világában is.

Szerencsére lehet azért normálisan, szépen felépítve a karriert.

2014-04-24 10:53:54 • Szalay Krisztián

Galuska Gábor

Sziasztok!
Kicsit hosszú leszek, előre is elnézést kérek :)

Szerintetek pótolhatja az ember kíváncsisága, őszinte érdeklődése, az “utánajárás” és utánaolvasás, valamint a gyakorlás az iskolai oktatást? Törvényileg szükséges a fotós hivatáshoz a szakmát igazoló papír?
Elég, ha az ember érti amit csinál és a munkája beszél helyette?

Tapasztalataim alapján az az ember, aki zsigeri késztetést érez arra, hogy egy adott dologban érvényesüljön (nem anyagilag), az sokkal jobb eredményeket tud elérni, nagyobb lelki nyugalommal, erőlködés nélkül, mint az, aki ugyan tanulja, de nem maga miatt, esetleg, rájön, hogy az iskolában mást kap mint amire várt stb.
Az elméleti tudás, a kompozíció, világítástechnika, mint száraz szakmai tananyag, vagy mint kreatív érdekes olvasmány jelenjen meg egy hivatásos fotós életében?
Kit alkalmaznátok inkább egy munkára?
Egy tehetséges fotóst akinek nincs szakképzettsége, de számotokra megfelelő munkát ad, vagy egy fotóst aki jó esetben tanulta (vagy csak hallgatta, hogy menjen az idő), mert 14 évesen ez jutott eszébe? Tudom, hogy nem minden fekete vagy fehér, de érdekelnek a vélemények.

Szeretnék belevágni a fotózásba, mint hívatás. Minden fellelhető szakkönyv megvan, többször átolvastam évek óta ezzel foglalkozom elméleti szinten.
Eljutottam oda, hogy lépjek: Újra évek az iskolapadban + hivatalos papír VAGY az elméleti ismeretek további bővítése + az iskola árából komplett fotós felszerelés vásárlása?

Mit gondoltok erről a kérdésről?  :)

2014-04-24 07:56:09 • Galuska Gábor

Olvasd el a legfrissebb cikkeket!

Vignettálás

Fényképet effektezni akkor érdemes, ha az valódi értéket kölcsönöz a képnek. Vignettálással látványos eredményt érhetünk el, ha mértékkel alkalmazzuk. Annak ellenére, hogy a vignettálás az objektívek esetében nemkívánatos jelenség, az utómunka szoftverek egyik legkedveltebb eszköze.

Olvass tovább

Svenkelés

A mozgás érzékeltetése a legerőteljesebb fotográfiai kifejező eszköz. Amikor képes vagy dinamizmust, erőt, sebességet megjeleníteni a képen, akkor igazán hatásos felvételt készítettél. A svenkelés erre az egyik legjobb technika.

Olvass tovább

A harmónia megteremtése

Harmónia nélkül nem jöhet létre tetszetős alkotás. Hiánya önmagában megakadályozza a kompozíció egységét. Minden valamirevaló fényképen felfedezhetünk összhangot, ami a számos képi elemből összefüggő egészet alkot. Hogyan nyilvánul meg mindez a gyakorlatban?

Olvass tovább

Miben nyújt segítséget neked ez a honlap?

Fénykpezésről szól egyszerűen és érthetően. Minden cikk és szolgáltatás ezt a célt szolgálja. Olvashatod a bejegyzéseket, írhatsz a Fórumba, vagy akár fényképeket is feltölthetsz értékelésre.

Elfogadsz tőlem egy ajándékot?

Írtam egy tippsorozatot, hogy egyre szebb és jobb képeket tudj készíteni. A tippek végtelenül egyszerűek és könnyen alkalmazhatóak. Szeretnéd ezeket megkapni?
Szeretném, igen!

Találkozzunk személyesen!

Szoktam tartani előadásokat, elméleti és gyakorlati tanfolyamokat, workshopokat. Gyere el egy neked leginkább tetsző képzésre, találkozzunk személyesen, és kérdezz bátran! Amiben tudok, segítek.

További információk

Technikai jellegű kérdésed a fórumban teheted fel, ha pedig üzeneted személyes, írj emailt!

Biográfia
Kapcsolatfelvételi adatok
Számlázás és adózás
Adatkezelési tájékoztató