Fórum / Általános fényképezés / Objektív választás

Objektív választás

Létrehozta: Réti Attila732 hozzászólás

Bazsó Zsolt

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen…izé egy Nikonra gondoltam. A D7200-ra. Nem azért mert Nikon, hanem mert tetszetőssé vált. Voltam már kétszer is megnézni egy üzletben, szerelem, kész. Ezen kívül jókat olvasok róla. Egyfajta erős középkategóriás, jól összerakott, minőségi, már a felsőbbek felé kacsintgató funkciókkal rendelkező, munkára alkalmas kis ”igásló” képe alakult ki róla bennem. Nem a legfrissebb modell, de nem tartom számomra előnyösnek a d7500 pluszát a felár tekintetében. Sajnos muszály hogy a váz új legyen, mert ő lenne az egyetlen body a táskámban, ezért hiába is lenne kedvezőbb egy használtat vennem, ha az új felára garantálja (vagy csak kecsegtet?) a probléma nélküli működéssel. Ez megéri számomra a felárat. Az előző két hét „gyorstalpalója” felhívta a figyelmem arra a parafaktorra hogy mi van akkor, ha a gép megadja magát és nincs egy hátsós váz a tatyóba… Ha csak egy kicsit is közelebb kerülök a hiba nélküli működés felé (ha csak pszichésen is), akkor már megérte az új felára.
Mit szólsz hozzá Te, mint profi? Nem csak magáról a gépről hanem speciel ebben a helyzetben, nekem megfelelő lenne-e?

2017-12-13 11:20:41 • Bazsó Zsolt

Bazsó Zsolt

Nemrég még fogalmam sem volt arról, hogy mi az a gyújtó táv, blende, iso, sőt… Minél nagyobb objektívet láttam egy gépen az annál drágábbnak tűnt. Az elmúlt két hét szabadidőm szintjén azt jelentette, hogy füstölt a google, youtube. Kamera tesztek meg veddingphotography blogok videók keresésével-nézegetésével. Ez szerintem tökéletes választás volt, így nem gyakorikerdesek.hu stílusban tudom feltenni a kérdéseimet, hanem egy kicsit összeszedettebb formában.
Az elején a Canon csak vicc volt :D (nem megsértődni senkinek, hisz az előző mondat is csak vicc

2017-12-13 11:20:19 • Bazsó Zsolt

Bazsó Zsolt

Jó, hogy foglalkozol a fotós társaiddal, segítesz nekik, ez mindenki számára előnyös de sok „profi” mégsem teszi ezt meg. Pacsi érte!
Ami azt illeti én is beállnék a sorba és gyarapítani szeretném a kérdések sorát, s a rájuk kapott válaszokkal segíteni magamnak, illetve másoknak a választásban, pár dolog tisztázásában.
A lényeg:
Már évek óta szemezek a fotózással, s most jött el az ideje, hogy a készülékem ne egy gyümölcs logója legyen hanem egy Nikon (…ne adj Isten, Canon) felirat.  Amit még fontosnak találok elárulni, kövezzetek meg nyugodtan, de alkalmanként pénzt is szeretnék keresni vel, mit alkalmanként… a lehető legtöbbször.
Nemrég volt az esküvőnk és bíz Isten megtetszett az esküvői fotózás világa, az esküvői fotósok sanyarú sorsa. Ezt persze nem kell rosszul értelmezni. A lényeg, hogy a felszerelésem is ennek megfelelően szeretném kiválasztani, gondolva a későbbi bővítés lehetőségeire.

2017-12-13 11:19:53 • Bazsó Zsolt

Bazsó Zsolt

Szia Krisztián!

Először is „körbenyallak” egy kicsit, nem muszályból de megdicsérlek, tetszik, amit csinálsz és az ahogy.

2017-12-13 11:18:58 • Bazsó Zsolt

Szalay Krisztián

Szia Katalin!

Ez a Tokina passzol a gépedhez. A Nikon DX jelzéssel látja el az APS-C rendszerű gépeket. A Tokina is feltüntette a DX kódot. Ezzel meg fogod kapni azt a látószöget, amit a 11-16mm-nek kell adnia.

2017-12-09 10:56:47 • Szalay Krisztián

Nyári Katalin

Szia Krisztián!

Köszönöm a gyors választ és a figyelmeztetést.
A szorzóra nem is figyeltem…
Sajnálom az objektívet, ígéretesnek tűnt, de így tovább keresgéltem:
Tokina AT-X 116 PRO DX II - 11-16mm f/2.8
Ennél számolhatok a megadott értékből eredő látószögre?
Ha nem, akkor a D7100 hoz tudnál ajánlani hasonló árban (hasonló tulajdonságokkal) objektívet?

Üdvözlettel
Katalin

2017-12-08 10:33:50 • Nyári Katalin

Szalay Krisztián

Kedves Katalin!

Milyen jó, hogy rákérdeztél erre az objektívre! Így most már én is tudom, hogy létezik ilyen. Ebből gondolom sejted, hogy mennyi vele a tapasztalatom. Viszont rákerestem, és azonnal beleszerettem. Nem tudok neked személyes élményekről beszélni még, de a tesztfotók alapján állítom, hogy ott van a legjobbak között.

A minőségre biztosan nem lesz panaszod, azonban egy probléma felmerülhet. A Nikon D7100 APS-C szenzoros, míg ez az obi fullframe mérethez van gyártva. Ugyan tudod használni a gépeddel, viszont a 15mm ultra nagylátószögről le kell mondanod a gyútáv-szorzó miatt. Kb 24mm-nek megfelelő látószöget fogsz kapni. Ha ez számodra még belefér, akkor hajrá!

2017-12-07 20:16:50 • Szalay Krisztián

Nyári Katalin

Kedves Krisztián!

IRIX 15mm f/2.4 Firefly objektívről szeretnélek megkérdezni, hogy van e tapasztalatod vele kapcsolatban?
Egyébként egy Nikon D7100 vázhoz lenne. Ajánlott hozzá?

Ha esetleg valamelyik olvasó már használta, kérem írja meg véleményét.

Válaszokat előre is köszönöm.

Katalin

2017-12-07 10:33:36 • Nyári Katalin

Szalay Krisztián

Kedves Kriszta!

Szerintem nyugodtan megveheted azt is, figyelembe véve azokat, amiket korábban leírtam. Hasonló eredményre számíthatsz az általam javasolt, kompromisszumos megoldáshoz.

2017-12-04 15:32:01 • Szalay Krisztián

Bakos Kriszta

Kedves Krisztián!
Köszönöm válaszod. Szerintem maradok az olcsóbb verziónál. Köszönöm. Mág annyit hadd kérdezzek, hogy néztem a Nikon AF-S DX Nikkor 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR objektívet is. Ezt vagy az általad javasolt Nikon AF-S 70-300mm f/4.5-5.6 G IF ED VR-t vegyem véleményed szerint? Köszönettel és szép estét, Kriszta

2017-12-03 15:25:19 • Bakos Kriszta

Szalay Krisztián

Kedves Kriszta!

Először is nagyon örülök neki, hogy hasznosnak találja/találod az oldalt! Ha nem vagyok tiszteletlen, tegeződhetünk?

Amire neked szükséged van, az egy jó teleobjektív. Viszont a jó teleobjektív minimum kétszer, de inkább háromszor annyiba kerül mint maga a géped. Illetve onnan kezdődik az ára. Főleg beltéri sporteseményeknél fontos az objektív fényereje (minél kisebb f érték, pl. f2.8), ahol kevesebb fény mellett gyors mozgást kell rögzíteni. Olyan obit tudok ajánlani elfogadható áron, ami közel azt a minőséget nyújtja mint a meglévőd. Vagy nagyobb beruházással vehetsz minőségi objektívet, aminek a képe összehasonlíthatatlanul jobb. Leegyszerűsítve a drága, de nagyon jó és a viszonylag megfizethető, de szerényebb minőség között kell választani.

Amennyiben maradsz az olcsóbb megoldásnál, akkor a Nikon AF-S 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED VR Zoom objektívet tudom ajánlani. A gyenge fényereje miatt erősen kompromisszumot kell kötnöd minőség tekintetében. Főleg képzajra, az esetleges bemozdulásokra, valamint a lencsehibákra gondolok (pl. szférikus aberráció). Ez az obi inkább kültérre, napos időben való használatra javasolt, amikor van bőségesen fény. A gyártó 8.2° fokos látószöget adott meg 300-as álláson.

A drágább, de jó megoldást jelentheti például a Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG OS HSM objektíve. Azt kell tudni róla, hogy ezt még mindig nem kimondottan sportfotózáshoz ajánlják, de minőségben messze jobb az előzőhöz képest. Annyira nem tudja közelre hozni a témát mint az előző (azaz nem lát annyira szűken), de a kép élvezhetőbb. A kérdés az, hogy milyen messziről fényképezel. A 200-as állásban 12.3° fokban fogsz tudni fényképezni. Ebből nagyjából meg tudod határozni, hogy az elegendő-e számodra (jelenleg 105-ön 15.3° fok a látószöged).

A viszonylag megfizethető sem azt jelenti, hogy olcsó. Ezért is mondtam, hogy érdemes jól megfontolni a nagyobb beruházást is, ha lehetőség van rá. Illetve ne feledkezz meg a látószögről sem! Elvégre azért cserélsz obit.

2017-12-03 09:20:44 • Szalay Krisztián

Bakos Kriszta

Kedves Krisztián!
Nagyon nagy hasznát vettem a weboldalnak, sikerült választanom ennek alapján egy Nikon D3400 gépet. Hobbi fotózásra használom, nagyon szeretem. A gép 18-105 obival érkezett. Most viszont abban kérném a segítségétm hogy miután mindkét gyermekem vízilabdázik, róluk nem tudok ezzel az objektívvel igazán jó közeli fotókat csinálni a meccs alatt. Nem tudja a nézőtérről elég közel hozni őket. Ehhez milyen obit ajánlana?

2017-12-03 07:37:22 • Bakos Kriszta

Szalay Krisztián

Igen, arra az obira gondolok. Tájképnél tökéletesen megfelel az a fényerő is, viszont asztrofotózásban még csak kicsit sem vagyok jártas. Bizonyára neked sokkal több infód van róla, hogy minek kell megfelelnie egy objektívnek ezen a téren. Ha kell a nagy fényerő, akkor nem jó az, amit ajánlottam. A 10-20mm-es zoom a perspektívájával tűnik ki.

2017-12-02 13:43:06 • Szalay Krisztián

Bíró Gábor

A Sigma 10-20mm f/3.5 EX DC HSM-re gondolsz? Ott nem gond, hogy a fényerő csak f/3.5? Mármint csillagfotózásnál. Úgy tudom legalább 2.8-as fényerő kell egy jó tejútas képhez. Most is 3.5-ös fényerővel csinálok csillagképeket igaz az csak egy kitobi de eléggé zajos a kép és a tejút fényárja sem olyan erőteljes mint egy-két komolyabb asztrofotón amiket szoktam látni.

2017-12-01 15:17:50 • Bíró Gábor

Szalay Krisztián

Szia Gábor!

Először is nagyon örülök neki, hogy ilyen alaposan utánajártál a kérdésnek. Így azért könnyebb a jó döntést meghozni, mintha a semmiből próbálnánk nekiugrani. Mielőtt válaszolok, szeretném jelezni, hogy pusztán véleményként kezeld azt, amit mondok, és ha nem értesz egyet velem, akkor ne hallgass rám.

Véleményem szerint a képstabi egyáltalán nem fontos. Oké, hosszú telénél még lehet értelme, de nagylátószögön nem kell félni attól, hogy bemozgatod a gépet, ha tisztában vagy az expozícióval. Az expozíció mindhárom értéke fontos. A záridő ebből a szempontból különösen. Ha jól választod meg ezt az értéket, akkor nem lesz gondod. Ha már kritikus idővel dolgozol, használj állványt! Az amúgy is jól jön asztrofotózásnál és tájképnél is. Tehát ne a stabilizátor legyen a fő szempont.

Az említett Tamront nem próbáltam, a Sigmát igen. Gyönyörű képe van. Sőt, ha igazán nagy térélményre vágysz, akkor még a Sigma 10-20mm-es zoomját is megnézheted. Tesztfotókat nézz, miinél többet! Azok magukért beszélnek.

2017-11-30 20:21:58 • Szalay Krisztián

Bíró Gábor

Szia Krisztián! Objektív vásárlás előtt állok. A Nikon D7100-asomra szeretnék venni egy nagylátószögűt főképp tájkép fotózáshoz, csillag fotózáshoz. Régóta nézegetem a teszteket és 2 darabra szűkítettem a lehetőséget, itt viszont eléggé megtorpantam és szeretném a segítségedet kérni. Az egyik a Tamron SP 15-30mm F/2.8 Di VC USD és a másik a Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM Art lenne. Tudom, hogy egy 100-as a különbség a kettő ára között, de a Tamronban ugye van képstabilizátor amit eléggé dicsértek sok helyen a Sigma-ban pedig nincs, ha lenne már rég tudtam volna dönteni. A másik még ami vonz, hogy egy leheletnyivel nagyobb a látószöge a Tamronnak. Ami a Sigma felé húz az az hogy elvileg élesebb képeket csinál mint a Tamron és ugye olcsóbb is sokkal. Szerinted melyik lenne az ideális választás? Számít az a minimális plusz látószög vagy ér annyit a képstabilizátor, hogy a Tamron mellé álljak? Te mit gondolsz ezekről az obikról?

2017-11-30 18:24:06 • Bíró Gábor

Szalay Krisztián

Szia Zsolt!

Az az obi teljesen rendben van arra a feladatra. Akkor szokott egyedül gondot okozni, ha a fotózást kisebb méretű helyiségben végzik, és nem fér bele a téma az objektív látószögébe. Ha nincs ilyen jellegű probléma, akkor tökéletes lesz.

2017-11-13 19:43:15 • Szalay Krisztián

Sándor Zsolt

Szia, Krisztián!
Jelmezek, keringőruhák fotózása rendszeres feladat, hogy a honlapunkat folyamatosan tudjuk frissíteni. Canon 600D-hez kinéztem egy népszerűnek tűnő objektívet:Canon EF 50mm f/1.8 STM A kérdésem: Te valami mást, vagy jobbat ajánlanál erre a célra? Előre is köszi a választ! Üdv, Zsolt

2017-11-13 15:29:36 • Sándor Zsolt

Szalay Krisztián

Szia József!

Részletgazdag, szép felvételekhez a kitobijektív nem a legjobb megoldás, de amit kinéztél, az megfelel a célnak. Arra figyelj, hogy ha FX-es objektívet raksz a D7100 vázadra, akkor nem kapsz akkora látószöget. A gyújtótávolság-szorzóval mindenképp számolj, vagy válassz olyan obit (pl. a Sigma 10-20, kimondottan APS-C szenzorhoz gyárott objektíve), ami passzol a szenzor méretedhez. Ugyanis a képminőség mellett a látószög a legfontosabb tényező. Főleg templomi képek esetén, ahol fontos a térhatás.

Az objektíven kívül pedig egy stabil állványra is szükséged lesz. A részletgazdagsághoz, a nagy mélységélességhez szűk rekesszel kell fényképezned, ráadásul úgy, hogy nem emelheted az egekbe a fényérzékenységet. 100 ISO esetén, 22-re szűkített blendével megközelítőleg 15 másodperces expóval kell kalkulálnod ahhoz, hogy helyes expozíciót kapj az említett fényviszonyok mellett. Nem beszélve arról, hogy ha az objektív 32-re is szűkíthető, akkor a záridő fél percre módosul. Ennyi ideig mozdulatlanul meg kell tudni tartani a gépet, máskülönben a bemozdulásos életlenség miatt oda a részletgazdagságnak.

Azonban, ha ezeket figyelembe veszed, csodás képeket fogsz készíteni.

2017-11-13 08:37:28 • Szalay Krisztián

Hegyi József

Szia Krisztián!

Templombelső fotózáshoz (kevés fény, max. távolság 20 m) szeretnék vásárolni objektívet, Tudnia kell egészen részletes fotókat készítenie. Nikon D7100 a gép. Van 2 obkektívem: 18-105 (kit) és egy 70-300 mm, f/4,5-5,6. Elképzelésem: Nikkor 28mm, f/2,8d. Max. 400 USD-t (Amazon) szeretnék rá költeni.
Köszönettel:
Hegyi József

2017-11-12 18:45:14 • Hegyi József

Olvasd el a legfrissebb cikkeket!

A klasszikus fotográfia értéke

A fotográfiára mindannyian másképp tekintünk. Eltérő céllal végezzük, így az általunk előnyben részesített technika, az alkalmazott eljárás módja, a körülmények és a kapcsolódó műveletek is igen széles palettán mozognak. Van aki az innovatív megoldásokat keresi, másokat a hagyományos eljárások, a fotográfia klasszikus értékei hoznak lázba. Mindkét utat járhatjuk, de melyik az igazán nekünk való?

Olvass tovább

Merre tovább?

A változás a fotográfiát sem kerüli el, és ebben velem együtt te is érintett vagy. Feltehetően azért jársz ezen az oldalon, mert szeretnéd megérteni a fényképezést, én pedig szeretném megértetni azt. Felmerül azonban a kérdés, hogy tényleg szükség van erre? Miért tanulunk, mit nyerünk vele?

Olvass tovább

Fényképezzünk ködben!

A köd rendkívül hatásos vizuális kifejezőeszköz. Érzelmet és hangulatot közvetít, az évszak jellegzetességeivel ruházza fel a tájat, mélységet ad a kompozíciónak és kiemeli a fő motívumokat. Erőteljes emocionális hatásának köszönhetően kifejezőbbé teszi azon témák üzenetét, melyek összhangban vannak ezzel az atmoszférával.

Olvass tovább

101 Fotótipp blog

Az arany óra varázsa

Minden napszaknak megvan a maga jellegzetessége, ami alapvetően meghatározza azt a látványt, ami szemünk elé tárul, és ezzel együtt fényképeink hangulatában is kulcsfontosságú tényezőként játszik szerepet. Az arany óra látványossága és képre gyakorolt hatása felülmúlhatatlan.

Olvass tovább

Mire jó a fehéregyensúly?

Annak ellenére, hogy a válasz végletekig egyszerű, mégis a hétköznapi fényképezésben az egyik leginkább figyelmen kívül hagyott és meg nem értett fogalom. Pedig jelentőségét és a képre gyakorolt hatását nem szabad alábecsülni.

Olvass tovább

Mitől lesz a néző a kép részese?

Akkor igazán hatásos egy kép, ha a néző a részévé tud válni. Úgy kell elkészíteni a fényképet, hogy még véletlen se érezze magát kívülállónak az, aki az alkotást szemléli. Hogyan kivitelezhető ez a fotográfia eszközeivel? Egy nagyon egyszerű kompozíciós technikával.

Olvass tovább

Miben nyújt segítséget neked ez a honlap?

Fénykpezésről szól egyszerűen és érthetően. Minden cikk és szolgáltatás ezt a célt szolgálja. Olvashatod a bejegyzéseket, írhatsz a Fórumba, vagy akár fényképeket is feltölthetsz értékelésre.

Elfogadsz tőlem egy ajándékot?

Írtam egy tippsorozatot, hogy egyre szebb és jobb képeket tudj készíteni. A tippek végtelenül egyszerűek és könnyen alkalmazhatóak. Szeretnéd ezeket megkapni?
Szeretném, igen!

Találkozzunk személyesen!

Szoktam tartani előadásokat, elméleti és gyakorlati tanfolyamokat, workshopokat. Gyere el egy neked leginkább tetsző képzésre, találkozzunk személyesen, és kérdezz bátran! Amiben tudok, segítek.

További információk

Technikai jellegű kérdésed a fórumban teheted fel, ha pedig üzeneted személyes, írj emailt!

Biográfia
Kapcsolatfelvételi adatok
Adatkezelési tájékoztató