Fórum / Általános fényképezés / Tükörreflexes vagy MILC?

Tükörreflexes vagy MILC?

Létrehozta: Kövesi Zoltán227 hozzászólás

Ötvös Tamás

Kedves Krisztián!

Nagyon köszönöm válaszod! Megveszem az 5200-ast. Esetleg boltot tudsz ajánlani, amivel jó tapasztalataid vannak? A Canont az Edigital-nál vettem annak idején. Helyzet az, ahol lakom, van kínálat, de jóval drágább, ugyanaz a gép, mint a neten. Legutolsó kérdésem még az lenne, memóriakártyából milyet és mekkorát? Döntően fotózásra használnám a gépet, azt több helyen olvastam, a videózásba nem érdemes belemerülni belépő géppel és sok helyet is eszik + nagyon gyors kártya kell hozzá, különben "homokórázni" fog a gép.
Előre is köszönöm!

2015-01-15 08:10:18 • Ötvös Tamás

Szalay Krisztián

Ebben az esetben valószínűleg az lesz a legjobb megoldás számodra, amit te is mondtál. A D5200 váz egy 18-105-ös kitobival. A nagylátószögre biztosan szükséged lesz, így sem a 35mm-es, sem pedig az 50mm-es FX formátumú obi nem jöhet szóba, még akkor sem, ha szép képet alkot. Ebben az árban ez az, amit maximálisan ki lehet hozni. A korábbi géphez képest azért jobb lesz mindenképpen.

Ismerős a helyzet, az első digitális gépem egy Fuji Finepix bridge volt, és majdnem 400.000 Ft-ba került 2003-ban. Az mondjuk várható volt, hogy az árak másképp fognak alakulni.

2015-01-14 21:45:11 • Szalay Krisztián

Ötvös Tamás

Sajna a 7100-as nekem nagyon sok most árban. Ha nagyon össze akarom tömöríteni, hogy mi a fő fotózási célom, akkor mindenképp a tájak és városok címet adnám neki. Tehát nagylátószög. Minél többet láttatni és ha egy épületről van szó, akkor ne kelljen 200 métert hátrálnom.
Beltéri felvételeket is szoktam készíteni, de nem szokott gondom lenni, általában jól sikerülnek. A tönkrement kompakt gépem egyébként egy Canon Powershot 710 IS volt. Ma már megmosolyogtató, de akkor ez még komoly pénz volt a kategóriájában, 81600 Ft-ot fizettem érte 2006.12.15-én.

2015-01-14 20:35:59 • Ötvös Tamás

Szalay Krisztián

Semmiképp nem szeretném elvenni a kedved, de az sem lenne korrekt részemről, ha nem írnám le. DSLR-t akkor érdemes venni, ha tényleg nagyságrendekkel ugranál feljebb. Például egy D7100-as váz egy alap obival messzemenően jobb minőséget produkál mint a belépő gépek. Ha erre van keret, akkor azt javaslom, hogy ez alá ne menj.

Jó kérdés ez a bridge kategória. Ha nagyon őszinték vagyunk, akkor a bridge egy optikailag feltuningolt automata. Hiába a manuális beállítások, az nem ugyanaz, mint amikor a tükrös gépet tekergeted. Azt lenne jó tudni első körben, hogy miben szeretnéd a legfőbb változást. Aztán megnézzük, hogy arra mi a legjobb megoldás.

2015-01-14 19:51:09 • Szalay Krisztián

Ötvös Tamás

Kedves Krisztián!

Nagyon köszönöm válaszod! Nagyon örültem neki, de egyben szomorú is vagyok, kicsit lehangolt. Viszont egyet kell, hogy értsek. Olvastam más oldalakon is, hogy komoly optika nélkül egy belépőszintű DSLR nem sokkal jobb, mint egy kompakt/csúcskompakt.
Visszanéztem édesanyám nyugdíjas búcsúztatójén készült képeket, amelyet a vállalati informatikus készített egy Canon 450 D márkájú géppel. Ha nem nézek bele az Exif adatokba, meg nem mondtam volna, hogy DSLR-el készültek a képek. mert, ha jól tudom, még az a gép is a belépő szinthez tartozik, ha nem is a legalja.
Mérlegelve a dolgokat, lehet, hogy számomra megfelelőbb lenne egy bridge kategóriájú gép? Úgy tudom, ott már van olyan gép, ami tud RAW-ban is dolgozni, így egy esetlegesen rosszul sikerült kép még kevesebb veszteséggel javítható lenne. Édesanyámnak a manuális beállítások nem mennek annyira jól, az ő képeit többet kell javítanom.
Ha szerinted is ez lenne számomra az irányvonal (bridge), szívesen venném további javaslatodat!
Előre is nagyon köszönöm!

2015-01-14 19:39:45 • Ötvös Tamás

Szalay Krisztián

Szia Tamás, üdv a Fórumban! Jó a kérdésed. Attól tartok, hogy hiába a DSLR, nem lesz olyan számottevő ugrás minőségben, amit elvárnál. Sajnos a belépő szintű gépek nem jobbak attól, mert tükörreflexes kivitelűek. Az igaz, hogy a komponálást megkönnyíti. Tisztában kell lenned azzal, hogy csodák nincsenek, a magas minőségnek ára van. Ha ennek tükrében mégis a belépő gépek közül nézelődnél, úgy javaslom az 5xxx-es sorozat valamelyik gépét, hozzá mondjuk egy 18-105-ös kitobival, ami ugyan szintén nem a minőség csúcsa, viszont viszonylag nagy tartományt átfog, és amit leírtál, tudod vele fotózni. Aztán ha van rá zsé, akkor persze neked is az 50-es (vagy 35-ös), 1.8-ast ajánlom. Utóbbit a csodaszép képe miatt. Mondjuk azért nagyban befolyásolja a szenzor is, ami a vázban van.

A nyelv szerintem az utolsó szempont egy gépnél. Érdemes azt a pár szakkifejezést megtanulni angolul, hiszen a legtöbb szoftver is így hivatkozik ezekre a funkciókra.

2015-01-14 17:41:04 • Szalay Krisztián

Ötvös Tamás

Amit még kifelejtettem, hogy egy kicsit félek a felbontás miatt. A Nikon 3200-tól megemelte 24-re a megapixelek számát. Nem tudom, ez mekkora tárhelyigényt generál majd, és ami ennél is jobban foglalkoztat, 24 MP-re mit lép egy alapszintű kit obi, le tudja-e kezelni, milyen képet rajzol. A 3100-as kevesebb megapixel, én beérném annyival is, hiszen nem a megapixelek számítanak elsősorban, de abban viszont nincs magyar menü még, családban más is használná a gépet, nekik nem megy az idegen nyelv.

2015-01-14 09:27:26 • Ötvös Tamás

Ötvös Tamás

Kedves Krisztián!

Én csak most kapcsolódtam be a fórumba, véletlenül találtam rá az oldaladra. Eddig kompakt gépet használtam, ami tönkrement. Arra gondoltam, tervezek egy minőségi ugrást, és vennék egy DSLR-t. Azonban mivel ilyennel még nem fotóztam, tanácstalan vagyok a választásban. Amennyiben Nikont választok, D5200-ig nyújtózkodhatok a rendelkezésre álló anyagiak tekintetében. Melyik belépőszintű Nikont javasolnád? A fotótémáim köre: beltér-családi események, templomok, műemlékek, természet-és tájképek, kevés makró. Itt adódik is a 2. kérdés, hogy elegendő ezekhez a kit objektív, ha igen, melyik és/vagy kell-e hozzá még más is (pl. 50 mm-es fix )?

Segítségedet előre is nagyon szépen köszönöm!!

2015-01-14 08:30:42 • Ötvös Tamás

Szalay Krisztián

Kedves Zsuzsanna!

Szépen összefoglalta a kettő közötti fő különbségeket, én is ezeket említettem volna. Csak szubjektív véleményt tudok hozzáfűzni. Engem nagyon zavar a digitális kereső. Oké, hogy már elég fejlett a technika, de még mindig többre tartom a hagyományos tükrös megoldást. Nem beszélve arról, hogy elsődlegesen nem a kamera tudása a lényeg, hanem az alkotott kép minősége. A Nikonnál sokkal nagyobb az objektív választék, sőt átalakítókkal akár teljesen más optikák is szerelhetők a vázra. Hozzá kell tennem azt is, hogy nem sűrűn van Sony a kezemben (eddig egyszer volt rá példa), így nem tudok optimális véleményt alkotni.

Bízom benne, hogy ennek ellenére azért tudtam segíteni.

2014-11-13 11:22:09 • Szalay Krisztián

Németh Zsuzsanna

Kedves Krisztián!

Ismét vissza térek egy hasonló kérdéssel, mely szerint nem tudom eldönteni, hogy melyik volna számomra a legjobb vásárlás: egy nikon 3200 vagy Sony Alpha SLT-A58. Minden technikai adatot összemértem már, de ugye nem csak ezek számítanak. Mivel kezdő vagyok így nem igazán tudom, hogy pontosan milyen előnnyel/hátránnyal jár digitális kereső?? Ezt leszámítva (és azt hogy a sonyhoz nehezebb tovább obit venni) a többi paraméterben szépen remekel és olyan dolgokat is tud, amelyet a nikon nem.
Elnézést , hogy megint ilyen kérdéssel jövök, csak szeretnék biztosra menni ezért kérem ki tapasztaltabbak véleményét :)

2014-11-13 11:03:31 • Németh Zsuzsanna

Szalay Krisztián

Kedves Zsuzsanna!
Nagyon szívesen, örülök, ha tudtam segíteni!

2014-11-04 09:59:05 • Szalay Krisztián

Németh Zsuzsanna

Nagyon szépen köszönöm a gyors és bő választ. Most már tudom mit figyeljek az új gép vásárlásakor :)

2014-11-03 20:48:54 • Németh Zsuzsanna

Szalay Krisztián

Kedves Zsuzsanna!

Köszönöm szépen a dicséretet, és egyáltalán nem butaság, amit kérdeztél. Az elmosódott háttér azt jelenti, hogy a mélységélesség kicsi. A mélységélességet a letölthető anyagokban és a könyvemben is részleteztem, ezért ebbe aprólékosan nem megyek bele, csak annyira, hogy a választ megadjam számodra.

A mélységélesség három dologtól függ. Az objektív tényleges gyújtótávolságától, a tárgytávolságtól, és a blende értékétől. Minél hosszabb a gyújtótávolság, annál kisebb a mélységélesség. Minél közelebb van a fényképezőgéphez a tárgy, azaz a téma, és a tárgytól minél messzebb van a háttér, annál inkább elmosódik a háttér. A blendénél pedig minél nagyobb a keresztmetszet (tehát minél jobban nyitva van), annál kisebb lesz a mélységélesség. Ez a három érték határozza meg, hogy mennyire fogsz tudni elmosott hátterű képeket készíteni. Az említett bridge ezt elég korlátozottan tudja.

A tájképekhez pedig nagylátószögre lesz szükséged, azaz rövid gyújtótávolságra. Minél rövidebb a gyújtótávolság, annál nagyobb a látószög.

Bízom benne, hogy tudtam segíteni!

2014-11-02 13:41:24 • Szalay Krisztián

Németh Zsuzsanna

Kedves Krisztián!

Nagyon örülök , hogy ilyen informatív honlapod van :) Nekem sokat segít :)
Szeretném megkérdezni, hogy hobby szinten melyik gépről mi a véleményed ? Amit szeretek fotózni, az elmosódott háttérben megjelenő életképek (emberek, arcok stb) illetve tájképek. Két gépen gondolkodom, bár őszintén eléggé egyértelmű, hogy nem egy kategóriába vannak… Az egyik a Nikon D3200 volna , a másik egy bridge, nevezetesen Panasonic Lumix DMC-FZ200EG9. A hozzászólásaidból tudom , hogy melyiket preferálod és kb miért, de a kérdésem leginkább arra vonatkozik, hogy a panasoniccal is könnyedén lehetne-e az általam óhajtott képeket "elővarázsolni" ? A gép mely értéke, tulajdonsága mutatja pontosan ezt a "funkciót"  (elmosódást) ?
Előre is nagyon köszönöm a segítségedet és bocsánat a dinka kérdésért!

2014-11-02 12:35:23 • Németh Zsuzsanna

Szalay Krisztián

A cserélhető objektíves, tükör nélküli gépek (MILC) között is érdemes körülnézni. Vannak olyan típusok, amelyek szebb képet produkálnak mint a belépő szintű DSLR gépek egy része. Egyik ismerősöm egy Samsung MILC géppel szokott fényképezni, és meglepően szép eredményt produkált. Persze ez ízlés (és megszokás) kérdése, hogy milyen típust részesít előnyben.

2014-10-29 14:53:14 • Szalay Krisztián

Bihari József

Kedves Krisztián!
És ha nem tükörreflexes, akkor mit ajánl?

2014-10-27 19:07:22 • Bihari József

Szalay Krisztián

Kedves József!

Ebből az árból csak belépő szintű gépet lehet kapni, ha mindenképpen tükörreflexes eszköz jöhet szóba. Tulajdonképpen bármelyik nagyobb gyártó gépét meg lehet vásárolni. Azt kell figyelembe venni, hogy hosszú távon tervben van-e a fejlesztés vagy nincs. Ha nincs, akkor mindegy. Mivel a Nikont ismerem jobban, így az 5xxx-es sorozatból bármelyiket tudom ajánlani hobbi célra. Univerzálisan a 18-105-ös objektívvel lehet fényképezni tájképtől kezdve a közeli portrékig mindent. Hangsúlyozom, belépő szintről beszélünk.

A kézremegés ellen a legjobb (és legolcsóbb) megoldás az állvány. Hatalmas a választék. Lehet olyat kapni, ami könnyű, összecsukható, és bárhova el lehet vinni. Esetleg még el lehet gondolkodni a gorillapod névre hallgató rögzítőről is, ami mini állványként funkcionál. A lábak hajlíthatóak, így faágra, kerítésre, és szinte minden helyre gond nélkül rögzíthető.

A nagyobb mértékű kézremegést nem pótolja a képstabilizátor. Az állvánnyal ráadásul lehet hosszú expozíciós képeket is készíteni, ami nem mellékes szempont. Bízom benne, hogy tudtam segíteni.

2014-10-27 10:47:26 • Szalay Krisztián

Bihari József

Kedves Krisztián!
Szeretnék vásárolni egy fényképezőgépet a családomnak, egy olyat, lehetőleg tükörreflexeset, amely hobbifotózáshoz jó. Feleségem makrózni szeret, én természet fotózni és napfelkeltét fotózni szeretek. Ami miatt megkerestem Önt, a mellet, hogy segítsen a gépválasztásban az az, hogy én parkinsonos vagyok, és olyan fotoeszközt kellene megvennem, amely jól kompenzálja a kézremegésemet, de maximum 150-170 ezer forint körüli árban kapható. Előre is köszönöm válaszát!
Üdvözlettel: József

2014-10-27 07:07:53 • Bihari József

Szalay Krisztián

Az anti-aliasing szűrővel (vagy annak hiányával), a feldolgozó szoftverrel, és magával a mechanikával lehet játszani, de én is úgy gondolom, hogy csodák nincsenek ezen a téren. Ami engem még a tükörreflexes vázak felé terel, az a szenzor mérete. Nagyobb szenzorhoz nagyobb gyújtótávolság is tartozik. Más az optikai hatás egy kis szenzoron, és más egy nagyobb méretűn.

2014-07-22 16:52:05 • Szalay Krisztián

Kövesi Zoltán

A gépek belsejét tekintve túl nagy varázslat nincsen. Valaki legyártja a szenzort, a másik az lcd-t, aztán valaki a nyákot stb. A lencsék csiszolásával, a bevonatokkal tudnak egy kicsit a többiek fölé lőni, de a jelenlegi technológia azt is behatárolja.
Kíváncsi lennék két képre, amit egy dslr-rel és a MILC-kel kattintasz, van rá mód?

2014-07-22 11:23:04 • Kövesi Zoltán

Olvasd el a legfrissebb cikkeket!

A klasszikus fotográfia értéke

A fotográfiára mindannyian másképp tekintünk. Eltérő céllal végezzük, így az általunk előnyben részesített technika, az alkalmazott eljárás módja, a körülmények és a kapcsolódó műveletek is igen széles palettán mozognak. Van aki az innovatív megoldásokat keresi, másokat a hagyományos eljárások, a fotográfia klasszikus értékei hoznak lázba. Mindkét utat járhatjuk, de melyik az igazán nekünk való?

Olvass tovább

Merre tovább?

A változás a fotográfiát sem kerüli el, és ebben velem együtt te is érintett vagy. Feltehetően azért jársz ezen az oldalon, mert szeretnéd megérteni a fényképezést, én pedig szeretném megértetni azt. Felmerül azonban a kérdés, hogy tényleg szükség van erre? Miért tanulunk, mit nyerünk vele?

Olvass tovább

Fényképezzünk ködben!

A köd rendkívül hatásos vizuális kifejezőeszköz. Érzelmet és hangulatot közvetít, az évszak jellegzetességeivel ruházza fel a tájat, mélységet ad a kompozíciónak és kiemeli a fő motívumokat. Erőteljes emocionális hatásának köszönhetően kifejezőbbé teszi azon témák üzenetét, melyek összhangban vannak ezzel az atmoszférával.

Olvass tovább

101 Fotótipp blog

Az arany óra varázsa

Minden napszaknak megvan a maga jellegzetessége, ami alapvetően meghatározza azt a látványt, ami szemünk elé tárul, és ezzel együtt fényképeink hangulatában is kulcsfontosságú tényezőként játszik szerepet. Az arany óra látványossága és képre gyakorolt hatása felülmúlhatatlan.

Olvass tovább

Mire jó a fehéregyensúly?

Annak ellenére, hogy a válasz végletekig egyszerű, mégis a hétköznapi fényképezésben az egyik leginkább figyelmen kívül hagyott és meg nem értett fogalom. Pedig jelentőségét és a képre gyakorolt hatását nem szabad alábecsülni.

Olvass tovább

Mitől lesz a néző a kép részese?

Akkor igazán hatásos egy kép, ha a néző a részévé tud válni. Úgy kell elkészíteni a fényképet, hogy még véletlen se érezze magát kívülállónak az, aki az alkotást szemléli. Hogyan kivitelezhető ez a fotográfia eszközeivel? Egy nagyon egyszerű kompozíciós technikával.

Olvass tovább

Miben nyújt segítséget neked ez a honlap?

Fénykpezésről szól egyszerűen és érthetően. Minden cikk és szolgáltatás ezt a célt szolgálja. Olvashatod a bejegyzéseket, írhatsz a Fórumba, vagy akár fényképeket is feltölthetsz értékelésre.

Elfogadsz tőlem egy ajándékot?

Írtam egy tippsorozatot, hogy egyre szebb és jobb képeket tudj készíteni. A tippek végtelenül egyszerűek és könnyen alkalmazhatóak. Szeretnéd ezeket megkapni?
Szeretném, igen!

Találkozzunk személyesen!

Szoktam tartani előadásokat, elméleti és gyakorlati tanfolyamokat, workshopokat. Gyere el egy neked leginkább tetsző képzésre, találkozzunk személyesen, és kérdezz bátran! Amiben tudok, segítek.

További információk

Technikai jellegű kérdésed a fórumban teheted fel, ha pedig üzeneted személyes, írj emailt!

Biográfia
Kapcsolatfelvételi adatok
Adatkezelési tájékoztató