17 éves vagyok és elég kezdő a fotózásban. Ez a képet egy Olympus SP620-as bridge géppel készítettem. Jelenleg csak ez a bridge gépem van,de majd szeretnék egy komolyabbat (tükörreflexest) vásárolni és avval tanulni, fotózni. Tudom,hogy nem tökéletes,de valami mégis tetszik ebben a képben. Nagyon megköszönném, ha elmondaná a véleményét, illetve azt, hogy Ön szerint bridge gépen is tudok tanulni vagy ahhoz inkább jó, ha már most van egy tükörreflexes gépem? Nagyon szépen köszönök mindent!
Értékelés
Van néhány dolog a képen, ami jó, és van pár, amin érdemes javítani, viszont valahol el kell kezdeni a fotózást, tehát kiindulási alapnak jó. Kezdjük az erősségekkel. Az átlós vonalvezetés (a tök mintázata, helyzete) dinamikát ad a képnek. A sárga és a zöld harmonikusak, tehát azok is egységessé teszik a képet.
Ami nem jó, az egyrészt technikai, másrészt szubjektív. Nem igazán látszik, hogy hol a fókusz, a képnek szinte nincs olyan része, ami éles lenne. Ez lehet a gép miatt is, de ugyanúgy lehet a pontatlan fókuszálás eredménye. A képet pedig úgy érdemes komponálni, hogy eldöntjük, mit akarunk üzenni a képpel. Meg akarjuk mutatni, hogy ez egy tök? Vagy marha jól néz ki a sárga és a zöld kombinációja? Vagy a felülete érdekes? Annak megfelelően kell elhelyezni a témát. Ebben az esetben olyan vegyes lett.
Ami pedig a fotózás tanulást illeti, azért célszerű a tükörrefis gépekben gondolkodni, mert azokon vannak olyan manuális funkciók, amivel valóban fényképezés a fényképezés. Ez nem feltétlen jelenti a digitális technikát. Régi orosz tükörrefis gépeket pár ezer Forintért lehet kapni. Lehet, hogy 20 tekercsi filmedbe kerül, amire begyakorlod a dolgokat, de még közel nem annyi mint egy belépő szintű digitális gép.
Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy biztos vagyok benne, hogy a fotózni igazán szerető emberek szívét a mai napig megdobogtatja a film.
Olvasd el a legfrissebb cikkeket!
A klasszikus fotográfia értéke
A fotográfiára mindannyian másképp tekintünk. Eltérő céllal végezzük, így az általunk előnyben részesített technika, az alkalmazott eljárás módja, a körülmények és a kapcsolódó műveletek is igen széles palettán mozognak. Van aki az innovatív megoldásokat keresi, másokat a hagyományos eljárások, a fotográfia klasszikus értékei hoznak lázba. Mindkét utat járhatjuk, de melyik az igazán nekünk való?
Olvass továbbMerre tovább?
A változás a fotográfiát sem kerüli el, és ebben velem együtt te is érintett vagy. Feltehetően azért jársz ezen az oldalon, mert szeretnéd megérteni a fényképezést, én pedig szeretném megértetni azt. Felmerül azonban a kérdés, hogy tényleg szükség van erre? Miért tanulunk, mit nyerünk vele?
Olvass továbbFényképezzünk ködben!
A köd rendkívül hatásos vizuális kifejezőeszköz. Érzelmet és hangulatot közvetít, az évszak jellegzetességeivel ruházza fel a tájat, mélységet ad a kompozíciónak és kiemeli a fő motívumokat. Erőteljes emocionális hatásának köszönhetően kifejezőbbé teszi azon témák üzenetét, melyek összhangban vannak ezzel az atmoszférával.
Olvass tovább
101 Fotótipp blog
Az arany óra varázsa
Minden napszaknak megvan a maga jellegzetessége, ami alapvetően meghatározza azt a látványt, ami szemünk elé tárul, és ezzel együtt fényképeink hangulatában is kulcsfontosságú tényezőként játszik szerepet. Az arany óra látványossága és képre gyakorolt hatása felülmúlhatatlan.
Olvass továbbMire jó a fehéregyensúly?
Annak ellenére, hogy a válasz végletekig egyszerű, mégis a hétköznapi fényképezésben az egyik leginkább figyelmen kívül hagyott és meg nem értett fogalom. Pedig jelentőségét és a képre gyakorolt hatását nem szabad alábecsülni.
Olvass továbbMitől lesz a néző a kép részese?
Akkor igazán hatásos egy kép, ha a néző a részévé tud válni. Úgy kell elkészíteni a fényképet, hogy még véletlen se érezze magát kívülállónak az, aki az alkotást szemléli. Hogyan kivitelezhető ez a fotográfia eszközeivel? Egy nagyon egyszerű kompozíciós technikával.
Olvass tovább