Avagy kovácsmester egy pápai vásárban. Szokás szerint a kép kicsit spontán, egyértelműen ezt a szép darab embert akartam a középpontba, szerszámai és művei közé helyezni. Nem segítettek persze a test nem túl szokványos arányai…
Sokat segített viszont, hogy a “vándorműhelyt” a mester halogénekkel vette körbe, ezzel tudtam elválasztani az arcélet a háttérben látható (bár e szögből nem túl dekoratív) Nagytemplom szürkéjétől. A közelgő alkonyat és a lassú film miatt sajnos nem tudtam megadni azt a kicsit több mélységet képnek, amit szerettem volna. A kép idén júniusban készült Pápán, azon a játékfesztiválon, aminek már senki sem tudja a nevét, annyiszor átkeresztelték.
A számok: Nikon FE2-es 50mm f/1.8 AI-S objektívvel, manuálisan f/2.8 rekesszel 1/125 idővel Ilford Pan 100-ra.
Értékelés
Nagy öröm, hogy egyre több analóg technikával készült fotó érkezik a képértékelőbe, fogadd elismerésem! Jó választás volt filmre rögzíteni a pillanatot, úgy gondolom, hogy jobban visszaadja a vásár hangulatát a kép, mintha steril, digitális technikával készült volna. Két dolgot szeretnék megemlíteni, amivel még szebbé lehetne tenni a képet. Az egyik, hogy sok az üres tér a mester feje felett, aminek tulajdonképpen nincs szerepe a kompozícióban, csak úgy ott van. Ha fekvő formátumban készült volna a kép, ezt a felesleges helyet ki lehetett volna használni arra, hogy belecsempésszünk a háttérbe néhányat a mester szerszámai közül. A másik dolog pedig, hogy ha egy kicsit jobbra lép a fotós, akkor a távolban lévő fehér épület kerül a mester mögé, így a nagyobb kontraszt és nagyobb tárgy-háttér távolság jobban kiemelte volna az alanyt. Látszik a tudatos komponálás, így az is, hogy megfelelő előtér került a képre. Szép munka, csak így tovább!
Olvasd el a legfrissebb cikkeket!
A klasszikus fotográfia értéke
A fotográfiára mindannyian másképp tekintünk. Eltérő céllal végezzük, így az általunk előnyben részesített technika, az alkalmazott eljárás módja, a körülmények és a kapcsolódó műveletek is igen széles palettán mozognak. Van aki az innovatív megoldásokat keresi, másokat a hagyományos eljárások, a fotográfia klasszikus értékei hoznak lázba. Mindkét utat járhatjuk, de melyik az igazán nekünk való?
Olvass továbbMerre tovább?
A változás a fotográfiát sem kerüli el, és ebben velem együtt te is érintett vagy. Feltehetően azért jársz ezen az oldalon, mert szeretnéd megérteni a fényképezést, én pedig szeretném megértetni azt. Felmerül azonban a kérdés, hogy tényleg szükség van erre? Miért tanulunk, mit nyerünk vele?
Olvass továbbFényképezzünk ködben!
A köd rendkívül hatásos vizuális kifejezőeszköz. Érzelmet és hangulatot közvetít, az évszak jellegzetességeivel ruházza fel a tájat, mélységet ad a kompozíciónak és kiemeli a fő motívumokat. Erőteljes emocionális hatásának köszönhetően kifejezőbbé teszi azon témák üzenetét, melyek összhangban vannak ezzel az atmoszférával.
Olvass tovább
101 Fotótipp blog
Az arany óra varázsa
Minden napszaknak megvan a maga jellegzetessége, ami alapvetően meghatározza azt a látványt, ami szemünk elé tárul, és ezzel együtt fényképeink hangulatában is kulcsfontosságú tényezőként játszik szerepet. Az arany óra látványossága és képre gyakorolt hatása felülmúlhatatlan.
Olvass továbbMire jó a fehéregyensúly?
Annak ellenére, hogy a válasz végletekig egyszerű, mégis a hétköznapi fényképezésben az egyik leginkább figyelmen kívül hagyott és meg nem értett fogalom. Pedig jelentőségét és a képre gyakorolt hatását nem szabad alábecsülni.
Olvass továbbMitől lesz a néző a kép részese?
Akkor igazán hatásos egy kép, ha a néző a részévé tud válni. Úgy kell elkészíteni a fényképet, hogy még véletlen se érezze magát kívülállónak az, aki az alkotást szemléli. Hogyan kivitelezhető ez a fotográfia eszközeivel? Egy nagyon egyszerű kompozíciós technikával.
Olvass tovább