Fórum / Általános fényképezés / Maximális mélységélesség meghatározás

Maximális mélységélesség meghatározás

Létrehozta: Nágel Árpád6 hozzászólás

Szalay Krisztián

Szia Róbert! Ádám megelőzött a válasszal, amit nagyon szépen köszönök neki! Igen, én is ezt javasolnám megoldásnak. A rekeszt valóban úgy próbálja tartani az automatika, hogy kapj is azért valamekkora mélységélességet, és ahogyan Ádám is írta, mindez ne menjen a túl hosszú zársebesség irányába.

2015-04-28 07:06:51 • Szalay Krisztián

Németh Róbert

Szia Ádám! Köszönöm a választ - valószínűleg igazad van. Gyűjtök vele még egy kis tapasztalatot.

2015-04-27 18:38:42 • Németh Róbert

Tolnai Ádám

Szia Róbert!
Szerintem azért nem állít szűkebb rekeszt a gép, a helyes expozíció érdekében, mert ha nagyon szűk a rekesz akkor (ha az ISO-t nem babrálod) a zársebesség csökkenni fog azaz, nagyobb lesz az esély a bemozdult képekhez. Viszont ha kell a szűkebb rekesz, akkor használd a géped A módban ahol Te állítod be a rekeszt, ISO-t és a gép végzi a zársebesség beállítását!
Remélem tudtam segíteni!

2015-04-27 11:36:31 • Tolnai Ádám

Németh Róbert

Szia Krisztián!
Lenne egy kérdésem hátha tudsz rá válaszolni! Nikon D5300-at használok 18-140-as objektívvel. Teljesen amatőr vagyok most kezdtem kicsit komolyabban utánaolvasni a fotózás rejtelmeinek. A gépet nem régóta használom, most volt az első szabadtéri esemény ahol fényképeztem vele. A P programmal fotóztam fix ISO 100-on, eleinte kicsit borús majd napos időben. Ugye itt ő állítja a rekeszt és a zársebességet. Azonban azt vettem észre, hogy sokkal inkább a zársebességgel játszik, a rekeszt f 3 és 5 között tartja. Van ennek vmi oka, hogy nem használ nagyobb rekesz nyílást?

2015-04-27 08:30:54 • Németh Róbert

Szalay Krisztián

Üdv Árpád!

Neked a hiperfokális távolság meghatározására van szükséged ebben az esetben. Ez a távolság a fókusz távolságára vonatkozik. Az a lényege, hogy a legnagyobb mélységélességet kihozzuk, mégpedig úgy, hogy a mélységélességi tartomány vége pont a végtelen távolságra essen. Tehát nem a végtelenre fókuszálunk, mert így elveszik egy jelentős terület az élességi tartományból, hanem kicsit közelebb. Ez lesz a hiperfokális távolság.

Erre vannak tök jó matematikai képletek, de van egyszerűen használható kalkulátor is, ahol beírod az optikai adatokat, és máris tolja a kalkulátor az eredményt. Én ezt szoktam használni:
Depth of field calculator

Bízom benne, hogy jól értettem a kérdésed, és erre gondoltál. :)

2014-09-11 21:54:23 • Szalay Krisztián

Nágel Árpád

Üdvözlet Krisztián!
Tudjuk, hogy a tájfotóknál, a panorámakép készítésnél nagyon fontos a kellően nagy mélységélesség. Nem tudom, hogy a gyakorlatban hogyan todom ezt meghatározni. Egy Nikon D3100 gépem van
55-200mm ill. 35mm f/1.8 objektívekkel.
Nágel Árpád

2014-09-11 21:01:17 • Nágel Árpád

Olvasd el a legfrissebb cikkeket!

A klasszikus fotográfia értéke

A fotográfiára mindannyian másképp tekintünk. Eltérő céllal végezzük, így az általunk előnyben részesített technika, az alkalmazott eljárás módja, a körülmények és a kapcsolódó műveletek is igen széles palettán mozognak. Van aki az innovatív megoldásokat keresi, másokat a hagyományos eljárások, a fotográfia klasszikus értékei hoznak lázba. Mindkét utat járhatjuk, de melyik az igazán nekünk való?

Olvass tovább

Merre tovább?

A változás a fotográfiát sem kerüli el, és ebben velem együtt te is érintett vagy. Feltehetően azért jársz ezen az oldalon, mert szeretnéd megérteni a fényképezést, én pedig szeretném megértetni azt. Felmerül azonban a kérdés, hogy tényleg szükség van erre? Miért tanulunk, mit nyerünk vele?

Olvass tovább

Fényképezzünk ködben!

A köd rendkívül hatásos vizuális kifejezőeszköz. Érzelmet és hangulatot közvetít, az évszak jellegzetességeivel ruházza fel a tájat, mélységet ad a kompozíciónak és kiemeli a fő motívumokat. Erőteljes emocionális hatásának köszönhetően kifejezőbbé teszi azon témák üzenetét, melyek összhangban vannak ezzel az atmoszférával.

Olvass tovább

101 Fotótipp blog

Az arany óra varázsa

Minden napszaknak megvan a maga jellegzetessége, ami alapvetően meghatározza azt a látványt, ami szemünk elé tárul, és ezzel együtt fényképeink hangulatában is kulcsfontosságú tényezőként játszik szerepet. Az arany óra látványossága és képre gyakorolt hatása felülmúlhatatlan.

Olvass tovább

Mire jó a fehéregyensúly?

Annak ellenére, hogy a válasz végletekig egyszerű, mégis a hétköznapi fényképezésben az egyik leginkább figyelmen kívül hagyott és meg nem értett fogalom. Pedig jelentőségét és a képre gyakorolt hatását nem szabad alábecsülni.

Olvass tovább

Mitől lesz a néző a kép részese?

Akkor igazán hatásos egy kép, ha a néző a részévé tud válni. Úgy kell elkészíteni a fényképet, hogy még véletlen se érezze magát kívülállónak az, aki az alkotást szemléli. Hogyan kivitelezhető ez a fotográfia eszközeivel? Egy nagyon egyszerű kompozíciós technikával.

Olvass tovább

Miben nyújt segítséget neked ez a honlap?

Fénykpezésről szól egyszerűen és érthetően. Minden cikk és szolgáltatás ezt a célt szolgálja. Olvashatod a bejegyzéseket, írhatsz a Fórumba, vagy akár fényképeket is feltölthetsz értékelésre.

Elfogadsz tőlem egy ajándékot?

Írtam egy tippsorozatot, hogy egyre szebb és jobb képeket tudj készíteni. A tippek végtelenül egyszerűek és könnyen alkalmazhatóak. Szeretnéd ezeket megkapni?
Szeretném, igen!

Találkozzunk személyesen!

Szoktam tartani előadásokat, elméleti és gyakorlati tanfolyamokat, workshopokat. Gyere el egy neked leginkább tetsző képzésre, találkozzunk személyesen, és kérdezz bátran! Amiben tudok, segítek.

További információk

Technikai jellegű kérdésed a fórumban teheted fel, ha pedig üzeneted személyes, írj emailt!

Biográfia
Kapcsolatfelvételi adatok
Adatkezelési tájékoztató