Kapcsolat

Kádasi Norbert
Kádasi Norbert

Kapcsolat

A kép címe a kislány és a gép közötti kapcsolatra utal. Nem tudom elmondanim mikor láttam kislányt ilyen komolysággal a gép előtt fegyelmezettnek lenni. A kérdésem az utómunkára irányulna. Nem tudom eldönteni, sok-e vagy nem az amit látok. Gondolok itt az effektekre. Minden képemnél alkalmazok vignettálást. Nekem valahogy mindig kihangsúlyozza a kép lényegét. Mostani esetben a kislány arcát. Mennyire van összhangban együttesen a kép látványvilága? Mi az amit a jövőben hanyagoljak és mi az amit erősítsek? Kérdezem ezt teljesen laikusként. Az utómunka folyamatán teljesen a személyes látványvilágomra hagyatkoztam, semmiféle technikai tudással nem rendelkezem, mit, mikor és milyen mértékben szabad alkalmazni.

Értékelés

Az utómunkával nincs gond, viszont van más, amit érdemes lenne másképp. A leginkább szembetűnő hiba, hogy nem a kislány szemén van az élesség, hanem néhány centivel mögötte, a haján. Portré esetében mindig a szemre kell fókuszálni.

Az életlenség érzetét tovább erősíti, hogy látszik a képen a drasztikus mértékű utólagos vágás. Mindig törekedni kell rá, hogy lehetőség szerint ne vágj a képből utólag, hanem eleve úgy komponáld meg, ahogyan viszont szeretnéd látni.

Aztán a kompozíció megkívánná azt is, hogy a kislány közelebb helyezkedjen el a kép bal széléhez. Nem sokkal, csak annyival, hogy még kellemes legyen a szemnek. Használhatod az aranymetszést, az kiváló eszköz erre.

Az utómunkáról zárszóként annyit, hogy a blogbejegyzések között találsz egy olyan írást, Milyen mértékig kívánatos az utómunka? címmel. Azt ajánlom szíves figyelmedbe!

Kedvezményes elővásárlás!

Negyedszerre is megjelenik a Bevezetés a fotográfia világába című kétkötetes mű, melyet az előértékesítés szakaszában óriási kedvezménnyel vásárolhatsz meg, a könyv anyagára épülő, általam személyesen vezetett online tanfolyammal együtt.

Kell nekem is!

Olvasd el a legfrissebb cikkeket!

A Rembrandt háromszög

A klasszikus portréfényképezés alapját képezi a Rembrandt világítás, amely az egyik legegyszerűbb, széles körben alkalmazható, és könnyűszerrel kivitelezhető technika műteremben és természetes fényviszonyok között egyaránt. De miért is sikeres annyira a portréfotózásban ez a technika?

Olvass tovább

Hogyan kezdjünk el látni?

Bizonyára te is tapasztaltad, hogy bizonyos esetekben egészen élesen és konkrétan, élénk színekben látod a világot, máskor meg homályos, tompa, elmosódott látvány tárul eléd. Mi lehet a titka annak, hogy meglátjuk-e azt, ami az orrunk előtt van, és hogy érzékeljük-e egy adott látvány szinte objektív, harsogó élményét?

Olvass tovább

Tónusok és kontraszt

Vonatkoztassunk el a fénykép témájától, a fotón megjelenő színektől, az alkalmazott kompozíciós technikáktól, és egy egészen érdekes, mindent átható jelenséggel találjuk szembe magunkat, ami alapvetően határozza meg a kép jellegét.

Olvass tovább

Miben nyújt segítséget neked ez a honlap?

Fénykpezésről szól egyszerűen és érthetően. Minden cikk és szolgáltatás ezt a célt szolgálja. Olvashatod a bejegyzéseket, írhatsz a Fórumba, vagy akár fényképeket is feltölthetsz értékelésre.

Elfogadsz tőlem egy ajándékot?

Írtam egy tippsorozatot, hogy egyre szebb és jobb képeket tudj készíteni. A tippek végtelenül egyszerűek és könnyen alkalmazhatóak. Szeretnéd ezeket megkapni?
Szeretném, igen!

Találkozzunk személyesen!

Szoktam tartani előadásokat, elméleti és gyakorlati tanfolyamokat, workshopokat. Gyere el egy neked leginkább tetsző képzésre, találkozzunk személyesen, és kérdezz bátran! Amiben tudok, segítek.

További információk

Technikai jellegű kérdésed a fórumban teheted fel, ha pedig üzeneted személyes, írj emailt!

Biográfia
Kapcsolatfelvételi adatok
Számlázás és adózás
Adatkezelési tájékoztató