Teljesen amatőr fotós vagyok, a kép egy Canon EOS 1000 D típusú géppel készült a Sportarénában egy lovas rendezvényen. Én is lovas vagyok, és tudom, hogy milyen csodálatos érzés, ha igazán közeli kapcsolatot tudunk kialakítani a lovunkkal és szinte csak “érzésekkel kommunikálunk”, hozzájuk sem kell érni, minden értenek és éreznek. Ehhez persze rengeteget kell gyakorolni. A “műfaj” mestere számomra Jean Francois Pignon, aki a képen látható. Technikailag nagyon kevés volt a tudásom ahhoz, hogy igazán értékelhető legyen a kép, de az érzést ,amit akkor ott érezhetett az, aki látta produkciót - a lovast és a teljesen szabadon lévő lovakat, akik bármit megtesznek gazdájuknak és bárhová követnék őt - , remélem, sikerült közvetíteni egy jól elkapott pillanattal.
Értékelés
Első pillantásra látszik a fotón, hogy egy különleges pillanatot ábrázol, így bátran mondhatom: jól sikerült közvetíteni az eseményt. Nyilvánvalóan egy rendezvényen korlátozottak a lehetőségek fotózás szempontjából, ehhez képest nagyon jó szögből sikerült elkapni a pillanatot és külön öröm, hogy nem zavarják a látványt belógó fejek és technikai eszközök sem. Egy apróságot találtam, ami kicsit megtévesztő lehet: a férfi kezében a pálca első látásra úgy tűnik, mintha egy kötél lenne az állat nyakába kötve. Ezt egy fél lépéssel bármelyik irányba orvosolni lehet, ha fotózás közben feltűnik. A megfelelő mértékű kontraszt szépen kiemeli a témát. A kompozíció a lovakra helyezi a hangsúlyt, és kellemes összhatást nyújt. Érdekes kép lett volna az is, ha majdnem szemből kapod lencsevégre a mestert, és akkor látszottak volna az érzelmek az arcán, illetve ő vette volna át a főszerepet a fotón. Persze az egy teljesen más hatást eredményezett volna. Szép munka, gratulálok!
Olvasd el a legfrissebb cikkeket!
A klasszikus fotográfia értéke
A fotográfiára mindannyian másképp tekintünk. Eltérő céllal végezzük, így az általunk előnyben részesített technika, az alkalmazott eljárás módja, a körülmények és a kapcsolódó műveletek is igen széles palettán mozognak. Van aki az innovatív megoldásokat keresi, másokat a hagyományos eljárások, a fotográfia klasszikus értékei hoznak lázba. Mindkét utat járhatjuk, de melyik az igazán nekünk való?
Olvass továbbMerre tovább?
A változás a fotográfiát sem kerüli el, és ebben velem együtt te is érintett vagy. Feltehetően azért jársz ezen az oldalon, mert szeretnéd megérteni a fényképezést, én pedig szeretném megértetni azt. Felmerül azonban a kérdés, hogy tényleg szükség van erre? Miért tanulunk, mit nyerünk vele?
Olvass továbbFényképezzünk ködben!
A köd rendkívül hatásos vizuális kifejezőeszköz. Érzelmet és hangulatot közvetít, az évszak jellegzetességeivel ruházza fel a tájat, mélységet ad a kompozíciónak és kiemeli a fő motívumokat. Erőteljes emocionális hatásának köszönhetően kifejezőbbé teszi azon témák üzenetét, melyek összhangban vannak ezzel az atmoszférával.
Olvass tovább
101 Fotótipp blog
Az arany óra varázsa
Minden napszaknak megvan a maga jellegzetessége, ami alapvetően meghatározza azt a látványt, ami szemünk elé tárul, és ezzel együtt fényképeink hangulatában is kulcsfontosságú tényezőként játszik szerepet. Az arany óra látványossága és képre gyakorolt hatása felülmúlhatatlan.
Olvass továbbMire jó a fehéregyensúly?
Annak ellenére, hogy a válasz végletekig egyszerű, mégis a hétköznapi fényképezésben az egyik leginkább figyelmen kívül hagyott és meg nem értett fogalom. Pedig jelentőségét és a képre gyakorolt hatását nem szabad alábecsülni.
Olvass továbbMitől lesz a néző a kép részese?
Akkor igazán hatásos egy kép, ha a néző a részévé tud válni. Úgy kell elkészíteni a fényképet, hogy még véletlen se érezze magát kívülállónak az, aki az alkotást szemléli. Hogyan kivitelezhető ez a fotográfia eszközeivel? Egy nagyon egyszerű kompozíciós technikával.
Olvass tovább