Gömbbe zárt tér

Közép László
Közép László

Gömbbe zárt tér

A Városligeti Vajdahunyadvár udvarán készült a fotó egy koncert után. Sajnos nem vettem észre, hogy az érzékenység Iso 400-n maradt F7.1 és 1/200s mellett. Így teljes méretre nagyítva elég szemcsés. Az udvart szerettem volna bemutatni egy más szemszögből, de úgy érzem a lufi melletti szerszámos táska kiégett teteje elvonja a figyelmet. Mit kellett volna tennem, hogy ne égjen ki ez a kép terület? Köszönöm a segítségedet!

Értékelés

Igen, teljesen jogos a felvetés, hiszen a legvilágosabb terület vonzza a tekintetet elsődlegesen, és tényleg a láda tetejét pillantjuk meg elsőnek. Véleményem szerint magával az expozícióval semmi baj nincs. Persze, elég lett vona 100 ISO is, de az más kérdés. A kis kiégést leszámítva pont annyi részlet látható, amennyi szükséges.

Mivel az alu koffer elég sok fényt visszaver, így nem csoda, hogy kiégett. Tudom, hogy nem mindig könnyen kivitelezhető, ami hirtelen eszünkbe jut, de lehetett volna valamivel leárnyékolni azt a részt, esetleg rátenni valami olyan tárgyat, ami a kép jellegét nem befolyásolja, semleges, és inkább elnyeli a fényt. Vagy kinyitni a koffert, ha erre lehetőség van. Egyébként pedig jó ötlet volt a kép.

Kedvezményes elővásárlás!

Negyedszerre is megjelenik a Bevezetés a fotográfia világába című kétkötetes mű, melyet az előértékesítés szakaszában óriási kedvezménnyel vásárolhatsz meg, a könyv anyagára épülő, általam személyesen vezetett online tanfolyammal együtt.

Kell nekem is!

Olvasd el a legfrissebb cikkeket!

A Rembrandt háromszög

A klasszikus portréfényképezés alapját képezi a Rembrandt világítás, amely az egyik legegyszerűbb, széles körben alkalmazható, és könnyűszerrel kivitelezhető technika műteremben és természetes fényviszonyok között egyaránt. De miért is sikeres annyira a portréfotózásban ez a technika?

Olvass tovább

Hogyan kezdjünk el látni?

Bizonyára te is tapasztaltad, hogy bizonyos esetekben egészen élesen és konkrétan, élénk színekben látod a világot, máskor meg homályos, tompa, elmosódott látvány tárul eléd. Mi lehet a titka annak, hogy meglátjuk-e azt, ami az orrunk előtt van, és hogy érzékeljük-e egy adott látvány szinte objektív, harsogó élményét?

Olvass tovább

Tónusok és kontraszt

Vonatkoztassunk el a fénykép témájától, a fotón megjelenő színektől, az alkalmazott kompozíciós technikáktól, és egy egészen érdekes, mindent átható jelenséggel találjuk szembe magunkat, ami alapvetően határozza meg a kép jellegét.

Olvass tovább

Közép László további fényképei

Gömbbe zárt tér

Igen, teljesen jogos a felvetés, hiszen a legvilágosabb terület vonzza a tekintetet elsődlegesen, és tényleg a láda tetejét pillantjuk meg elsőnek. Véleményem szerint magával az expozícióval semmi baj nincs. Persze,…

Áldd meg Uram!

Olyan szabályról nincs tudomásom, ami egy ilyen helyzetben a kontrasztra vonatkozna. Világítástechnikában vannak konkrét számok, arányok, de az egy más kérdés. Abban az adott pillanatban, amikor a fénykép készült, ez…

Séta az Aranyhíd alatt

Semmi gond a kiégéssel, sőt így érzékelteti igazán a kép a napfény erejét. Viszont két dolog zavaró a képen. Az egyik, hogy nincs vízszintben, azaz jobbra dől a horizont. A…

Miben nyújt segítséget neked ez a honlap?

Fénykpezésről szól egyszerűen és érthetően. Minden cikk és szolgáltatás ezt a célt szolgálja. Olvashatod a bejegyzéseket, írhatsz a Fórumba, vagy akár fényképeket is feltölthetsz értékelésre.

Elfogadsz tőlem egy ajándékot?

Írtam egy tippsorozatot, hogy egyre szebb és jobb képeket tudj készíteni. A tippek végtelenül egyszerűek és könnyen alkalmazhatóak. Szeretnéd ezeket megkapni?
Szeretném, igen!

Találkozzunk személyesen!

Szoktam tartani előadásokat, elméleti és gyakorlati tanfolyamokat, workshopokat. Gyere el egy neked leginkább tetsző képzésre, találkozzunk személyesen, és kérdezz bátran! Amiben tudok, segítek.

További információk

Technikai jellegű kérdésed a fórumban teheted fel, ha pedig üzeneted személyes, írj emailt!

Biográfia
Kapcsolatfelvételi adatok
Számlázás és adózás
Adatkezelési tájékoztató